مقاله ترجمه شده زیست شناسی 2016
اخرین اخبار و تازه های رشته زیست شناسی و منابع علمی ISI
مقاله ترجمه شده زیست شناسی 2016
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 20:23

چکیده

نقش پرولین و پلی آمین در پاسخ های تنش خشکی گیاهان تنباکو از طریق مقایسه پاسخ ها به فقط خشکی و ترکیب خشکی و گرما در برگ های بالاتر و پایین تر و ریشه های گیاهان تنباکو وحشی و ترانسفورمنت هایی که به طور ترکیبی یک ژن اصلاح شده برای سنتز آنزیم بیوسنتز پرولین ۱Δ- پیرولین-۵ کربوکسیلات را بیان می کنند، بررسی می شود.در هر دو ژنوتیپ تنش خشکی همزمان با کاهش محتوای آب نسبی(RWC) که در برگ های بالاتر شدت کمتری از هر جای دیگر گیاه دارد . خشکی نیز، سطوح پرولین در هر دو ژنوتیپ را افزایش می دهد. دوره تنش گرمایی کوتاه (۲ ساعت در ۴۰ درجه سانتی گراد) در انتهای دوره خشکی تاثیر معناداری بر سطوح پرولین موجود در برگ های بالاتر و ریشه ها ندارد اما سبب افزایش بیشتر در برگ های پایین تر دو ژنوتیپ می شود.

سرعتی که سطوح پرولین افزایش یافته در طول دوره بهبود پس از تنش به حد نرمال بر می گردند در ترانسفورمنته ها و گیاهانی که دستخوش تنش ترکیبی هستند ، آهسته تر است. در هردو ژنوتیپ ، تنش خشکی به طور معناداری باعث کاهش سطح اسپرمیدین (spd) و پوترنسین ( Put) در برگ ها و ریشه ها نسبت به گروه کنترل می شوند و باعث افزایش سطوح اسپرمین ( spm) و دی آمینو پروپان می شود . سطوح spd به علت مصرف آن در بیوسنتز spm و یا اکسیداسیون از طریق اکسید از پلی آمین کاهش می یابد تا Dap را تشکیل دهد که در طول تنش خشکی فراوان تر است. در طول دوره آب دادن مجدد، سطوح Put و spd گیاهان به سرعت بهبود می یابد و فعالیت آنزیم های بیو سنتز PA در برگ ها و ریشه هایشان اساسا افزایش می یابد ، این افزایش در انتقال دهنده ها بیش از گیاهان WT مورد تاکید قرار می گیرد. سطوح بالای spm که در گیاهان تحت تنش خشکی مشاهده می شود حتی بعد از فاز آب دهی مجدد و بهبود ۲۴ ساعته استقامت می نمایند. محتویات مالون دی آلدهید ( MDA ) برگ های پایین تر WT ها اساسا در طول دوره تنش خشکسالی افزایش می یابد، افزایش کمتر تاکید شده ای در انتقال دهنده ها و بعد از کاربرد تنش ترکیبی رخ می دهد. بعد از دوره بهبود بعد از تنش ، محتویات MDA موجود در برگ های هر دو ژنوتیپ بیشتر از محتویات موجود در گروه کنترل متناظر می شود. محتویات MDA برگ های بالاتر در گیاهان هر دو ژنوتیپ نسبتا ثابت می باشند و نشان می دهند که که این برگ ها ترجیحا در برابر تاثیرات معکوس تنش اکسایشی و شرح کارآیی مکانیسم های دفاع آنتی اکسایشی تحریکی گیاهان حفاظت می شوند.

————————————————————————

عنوان اصلی مقاله:   Effect of drought and combined drought and heat stress on polyamine metabolism in proline-over-producing tobacco plants

ترجمه فارسی عنوان:  تاثیر خشکی و ترکیب خشکی و تنش گرما بر متابولیسم پلی آمین  در گیاهان تنباکو اضافه تولید کننده پرولین

تعداد صفحات انگلیسی:  ۹ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:   ۱۹ صفحه 

قیمت ترجمه فارسی:  ۱۸۰۰۰تومان

دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده زیست ، ،